Milton

Milton

måndag 29 december 2014

Kusinmys och BVC besök


Igår eftermiddag så kom då syster med familj förbi. Henry som nu är 10 månader tyckte det var spännande och roligt med sin nya kusin. 


Henry tyckte att Milton kunde ta hans napp, men Milton var nog mer sugen på en annan slags tutte ;) Henry är ett riktigt charmtroll och kan verkligen charma en annan. Tänk nästa jul, då kommer dessa två killar kunna leka tillsammans. 


Lille Milton trivdes bra hos moster. 


Ingrid tycker väldigt mycket om sin kusin. Hon tyckte det var väldigt tråkigt att bo så långt ifrån. "När jag blir stor då ska jag jobba som barnvakt", sa Ingrid idag. 

Nästa gång vi ses är v10, under Sundsvalls sportlov! 


Tänk att vi oxå fick lite vinter till slut. I skrivande stund (16.30) så snöar det fortfarande. 
Så skönt när det lyser upp ute och det är ju väldigt mysigt med snö 


Jag var på väg till vårdcentralen idag för min onda nageltrång. Men det får bli i morgon istället. Har så fruktansvärt ont så jag kommer att få göra en liten operation. Gjorde det för 14 år sedan, så jag vet vad jag har att vänta mig. Men det är bara att bita i det sura äpplet. 

Statusen på lilleman var 
Vikt: 4950g en ökning på 535g på 2v. 
Längd: 58cm ökat 6cm sedan födseln
Huvudomfång: 38.5 ökat 3.5cm sedan födseln 

Frågade om skrikandet och som hon sa så är det ju väldigt vanligt. Tarmsystemet är ju inte riktigt utvecklat och de två första månaderna är ju en omställningsperiod. 
Hon gav lite tips vi kunde ta till och så tyckte hon att jag absolut kunde testa minifom. 
Så nu får vi se hur denna kväll blir. Idag har Milton bajsat massa, vilket han inte gjort så mkt de senaste dagarna. 


Nu på eftermiddagen när vi myste i soffan så lade han av världens brakbajs. Det kom bajs ut på bodyn och ut på täcket. 
Det är vår kille det! :)


Milton gillar inte riktigt att ta nappen. Så idag köpte vi denna napp, kallad retronappen. Den är mkt mjukare och har en annan konsistens. 

Den gillade lilleman mycket bättre! 
Så nu hoppas vi att han kan trösta sig med den emellanåt oxå. 


Efter BVC besöket så gick jag och Christian upp till torget för att handla lite. Det finns en dambutik där som kanske inte är jätte lockande utifrån, men jag tänkte att det skadar ju inte att kika in. 
Hittade då denna jacka/kavaj/kofta. 
Tänker att den kan användas mer till våren. Hade inte köpt den för ett år sedan, men som sagt, tider ändras likaså en själv. 


Mamma skickade över bilder på mig som nyfödd. Ja, jag var ju ingen smal tös ;)


Här är jag 6 månader. Stora ögon och tjocka kinder ;) 


Det här är Christian som bebis. Också stora ögon, men lite smalare om kinderna;) 


Och här är vår ögonsten, lille goa Milton ❤️

Ha en go måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar