Milton

Milton

söndag 28 december 2014

Det gör så ont...

II mammahjärtat när ens lille son skriker så han nästan tappar andan. 
Igår kväll trodde vi att det skulle bli en lika bra kväll som i förrgår, men nej inte riktigt. Milton började skrika vid 22 tiden och höll sedan på i intervaller till kl 01 då han somnade. Vi tror att igår berodde det på gaser i lilla magen. Han pruttade jätte mycket igår, vilket han inte gjort förr. Vet inte om spädbarn kan prutta de första veckorna? Han brukar bajsa väldigt bra, men igår var det inte så mycket av det, så därför tror jag att magknipen var boven. 
Något som av någon underlig anledning brukar lugna honom är skötbordet. Han älskar att ligga på det. Så när jag hade bytt blöjan och låtit honom ligga där en stund så lugnade han ner sig. 
Men efter en 15 minuter igen så var det dags för skrikpass nr två. Usch vad det gör ont att höra honom vara så ledsen. 

Till slut efter att jag matat honom ordentligt så lade jag honom i vagnen tillsammans med en av mina tröjor. Gav honom nappen och rullade vagnen fram och tillbaka över tröskeln. Efter bara någon minut så sov han, helt utmattad. 
Sedan sov han till 5.30, för en liten matbreak och somnade om till 9.00. 

Nu har jag beslutat att inte mer just nu dricka kaffe eller Cola. Utesluta lök och annan gasbildande mat. 
Jag vill se om det ger något resultat. 
Jag ska till BVC nu i veckan och höra om jag kan komplettera Semperdroppar med minifom. 
Vi får väl se hur det blir nu ikväll. Men orolig blir man ju, även fast att jag vet att bebis skriker av olika anledningar så är det jobbigt när man inte kan göra så mkt förutom att finnas där för dem. 


Igår klädde jag honom med lite nya kläder han fått i julklapp. Bodyn är från mormor och den fina koftan från faster Camilla. Som någon sa "plötsligt så blev det en stor kille" :)


Vi var på reashopping igår. Fick denna jackan av min man. 500:- på Intersport. Stl 42, så nästa vinter är den förhoppningsvis för stor😉
Lustigt, men jag som tycker att vi svenskar är så tråkiga med färgval på sina ytterkläder på vintern. Svart är ju det som de flesta väljer. 


Jag provade en röd, men nej, det kändes inte helt ok. Jag tänker att jag vill kunna ha vad som helst till, så då funkar ju svart bäst. Är detta Marika som talar? 


Fick dessa fina skinnhandskar av christians syster Camilla. 
Kändes som de passade bättre till den svarta än röda. 


Lilleman fick dessa kläder av mamma. 


Idag packade vi upp alla julklapparna. Det som inte syns på bilden är alla barnkläder som Milton fick. 
Vi tackar och bugar för alla fina presenter! 


Just nu ligger vi och inväntar besök från min syster och hennes familj. De har firat jul på smögen och ville komma förbi här innan de flyger tillbaka till Sundsvall igen. 
Kusinerna Ingrid och Henry är med så det ska bli kul att de ska få träffa varandra. 

Ha en skön söndag allihopa! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar