Milton

Milton

tisdag 25 november 2014

Var det vattnet som gick?


Nu är jag väldigt osäker, men får förlita mig på vad sköterskan i telefonen sa...
För en stund sedan så gick vi och lade oss för natten. Jag hade kissat och borstat tänderna. Går och lägger mig i sängen, då Christian börjar sätter sin humoristiska sida till ( vilket sker flera ggr per dag)... Jag får en hostattack och känner plötsligt hur det rinner vätska ur mig. Kan inte säga med säkerhet om det är från urinröret eller från snippan. Men blött blir det och det rinner bakåt och lämnar en fläck på laknet. 
Tittar storögt på Christian och utbrister " oj oj, nu vet jag inte vad som hände?! Gick vattnet eller kissade jag på mig!? Kolla om du ser vart det kommer ifrån!"

Jag ställer mig upp och håller handen för o går fort in till toaletten. Sätter mig ner och det rinner till, men är fortfarande osäker på om det är kiss, vatten el flytning. 
Det är iallafall en klar färg så ingen missfärgning.

Ringer till förlossningen för att rådfråga och sköterskan tycker att sannolikheten för att vattnet skulle gå precis när jag hostar till är väldigt liten, men allt är ju möjligt. Hon trodde nog att det var kiss alternativt vattning flytning som man kan få så här sent i graviditeten. 
Så jag skulle avvakta och höra av mig om det kom mera. Hon sa även att om vattnet går så sipprar det lite då och då. Det gör det ju inte för mig... Än i allafall... 


Fortsättning följer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar