Milton

Milton

fredag 21 november 2014

Trodde att det var ett litet startskott...


Igår kväll började det så smått hända något i magen. Hårdare spänningar, fast fortfarande inget som gjorde ont, men som ändå gav ett slags hopp. 
Kom i två omgånger utspritt över idols tv sändning, men sedan försvann det. 
Fick en känsla att "i natt börjar det banne mig". Men ICKE! 
Vaknade vid två tiden för kisspause och sedan strax innan halv sex, och då klev jag oxå upp. 
Idag är det 7 dagar över tiden och jag börjar fundera om det verkligen blir någon bebis överhuvudtaget. Jag kan inte tänka mig att jag ska ha ytterligare en soff-liggar-vecka. Usch vad tråkigt!! Men nu har precis helgen börjat och vi ska adventspynta så när vi väl tagit ner alla julsakerna så går väl vattnet😉

 Det bästa med att vakna tidigt så här års är att en får tända lite ljus och njuta av den mysiga stämningen. Jaja, jag vet att det inte kommer att vara lika stämningsfullt sedan, så tjata nu inte om det;)

Men hur som helst, eftersom jag mår lite illa på morgnarna så brukar jag alltid ta lite nyponsoppa. Jag älskar nyponsoppa!
Det mättar lite grann och det bildar inte lika mkt slem i halsen. 

Så efter att jag klivit upp och stängt dörren till sovrummet så Christian ska få sova ut, gått och gett kissen mat så tände jag lite ljus, lade täcket i soffan och smuttade på min nyponsoppa. 
Bebben har tydligen också vaknat för den ligger och sträcker på sig därinne. 
Kom ut nu!

Jag visste att jag skulle bli stor den dagen jag blev gravid. Men att jag skulle nå upp till 100kg kunde jag väl ändå inte ens drömma om. Helt otroligt! 100 panner!! Men för att trösta mig själv så vet jag ju att detta är vätska. Visst, jag har verkligen inte hållit igen när det gäller mat o gotta, men eftersom min kropp ger tydliga tecken på vätska så gör det mig inte så orolig. 
Tycker nästan det är lite ballt! "En gång så vägde jag 100kg";)

Nä gott folk, nu värker tummarna så otroligt så de ska läggas i viloläge ett tag. Hoppas ni för en mysig lördag så hoppas vi på bebbe!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar