Milton

Milton

söndag 26 oktober 2014

V 38


V 38 (bebis v37). 
Nu mina vänner börjar det bli JOBBIGT! Halsbränna som kommer och går. Trötthet som inte går att förklara. Hur mycket jag än sover så behöver jag sova ännu mera. Illamående på morgnarna, ibland hela dagen. Har kräkts ett par gånger efter att jag ätit frukost. Så fort den går ner så kommer den upp igen. Usch!! 
Händerna har bara blivit värre denna veckan. Vissa dagar har jag så otroligt ont i dem. De värker, ömmar och domnar. Sover med skenorna varje natt och har dem nu även på dagarna. Hoppas verkligen inte det blir sämre. 
Att sitta är jobbigt. Jag tar mig nästan inte ut soffan själv. Magen är ju liksom lite i vägen. 

Magen har nog börjat att sjunka lite nu. Är inte lika jobbigt att andas, men däremot ett jädrans bök och klä på sig. Även fast att jag kommer att sakna denna kula, så kommer det bli gudomligt att kunna röra sig normalt igen. 
Jag menar, det är säkert ett halv år sedan jag såg muttan utan spegel! 

Är så otroligt nyfiken på vem som bor där inne nu. Är det en mini Mika, eller en mini Christian...?


Även fast jag som de flesta kvinnorna bävar sig inför förlossningen, så sade Christian i morse; "Du har inte nojjat så mycket över det ändå". Nej, jag har ju inte läst nån profylaxbok, sett nån video, packat BB väskan, gått på yoga, tagit promenader etc... Vet inte om jag omedveten ignorerar att det ska ske, eller om jag bara helt enkelt är sådan. 
Ut ska den, det är ju inget jag kan påverka. Visst är jag orolig och lite rädd, men jag hoppas och tror att de på BB vet vad de gör. Så lyssnar jag bara på dem och våga lita på dem och min egen kropp så ska jag väl greja detta. Alla kvinnor klarar ju av det, då ska väl jag oxå kunna göra det. 

Apropå BB väska. Min farmor har sytt en kanonfin skötväska. Tyget har jag valt och designen har vi bestämt tillsammans. Nu kommer den snart på posten skickad från Sundsvall. Kanske ska använda den som BB väska då:)


Igår köpte vi äntligen ett skötbord, vägghängt. Hittade det på blocket för ynka 250:-
Stabilt men ändå nätt. Så nu ska det sättas upp, och sedan kan jag inhandla det nödvändigaste till den lilla. 


Bilbarnsskydd är oxå fixat. Denna har vi fått låna av en bekant. För sedan ska vi få ta över min systersons barnskydd i dec/jan då han har vuxit ur sin. Dumt att köpa en ny då. 


Denna fina bukett gav min man mig härom dagen. Så himla vacker ❤️

Ja, det var veckans uppdatering. Får väl se om det blir en v 39 oxå då ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar