Milton

Milton

söndag 7 september 2014

V31...


Ännu en vecka har gått. V 31 är jag inne i nu och nu väger bebisen 1.8 kg ca. 
Jag har börjat känna av vad jag tror kan vara foglossning. Vissa dagar känner jag mig så otroligt tung och att gå till vagnen som vanligtvis ska ta 6 min tar nu 20 min. Det känns på när jag går för långt och jag får ont. Benen ska vi inte tala om. Lägg på 24 kilo på eran kropp så är det som att dra runt på extra vikter. Det är tungt med andra ord!

Bortsett från det så mår jag finfint! Bebisen sparkar för fulla muggar. Så fort jag lägger mig på sidan så verkar den inte gilla läget utan börjar nästan genast att vända och buffa runt. 

Nu har magen börjat växa ut mot sidorna. Den börjar alltså bli bredare. Är så sjukt nyfiken på denna lilla krabat nu. Vem är du där inne?

Ju närmare jag kommer dagen D desto mindre rädd blir jag för förlossningen. Visst, jag ser ju inte fram emot smärta och allt som KAN hända, utan jag ser fram emot en upplevelse som de flesta säger är helt obeskrivlig! Sedan längtar jag ju efter att få träffa vårat barn. Att jag ska bli mamma och att christian kommer bli Världens bästa pappa! 


Idag har det pysslats. Köpte nytt tyg på stoff o stil igår till vardagsrummet. Ville få det lite mer höstmysigt även fast att värmen håller sig kvar. Det blev nya kuddfodral o ny gardinkappa. 
Sjukt nöjd över resultatet!
Ny matta från Ikea blev det oxå. Tillfällig kollektion och jag bara älskar den! 
Älskar vårat hem. Här kommer bebis oxå att trivas ❤️
Köpte lite nya kläder i veckan. En ny trikåklänning, love it! Ser ut som att jag har en gigantisk melon där under :)

Idag fick mina ben en omgång av rakhyveln. Guuud så underbart! 
Hårväxten stannar tydligen upp när man är gravid för jag har inte mkt hår på benen numera och då är det säkert fyra veckor sedan jag rakade dem sist. Brukar  raka dem vääldigt ofta vanligtvis men nu är det ju liite bökigare än vanligt ;)

Så det var allt för denna söndag. I morgon väntar föräldrakurs omgång 1. Spännande! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar