Milton

Milton

måndag 1 september 2014

Barnmorskan 1/9

Idag var det dags gör att träffa BM igen. Men nu har min barnmorska Paulina blivit sjukskriven så jag gick träffa en annan som hette Lena. 
Vi kollade socker och blodtryck, såg så bra ut. Magen mätte 29 cm, så jag följer kurvan galant :)
Hjärtljudet ligger som förut på 140 slag. Ååååh jag blir såå nyfiken på vad som döljer sig inuti min mage. Är det en tjej tro... Vi får väl se. Kanske en Christian junior med skrattgropar ;)
Satt och kikade på namn i en app igår. Blir det en flicka så kommer hon ju heta Marianne Sally men blir det en pojke så har vi väldigt svårt att hitta något vi gillar. Men ett som vi faktiskt fastnade för var Benjamin. Inte så jätte vanligt och det betyder lyckosam. 
Så vi får se vad det blir.

Bebben sparkar väldigt mycket idag och jag fick även veta att jag har lite början på foglossning. Ingen som vet om det kan bli värre, men när BM skulle mäta magen så tryckte hon på blygdbenet o då gjorde det väldigt ont. Då sa hon att det där är en typisk foglossningssmärta. Så tänk på hur du går, undvik trappor etc etc..

Idag är det 26 arbetsdagar kvar. Såå skönt det ska bli sedan att kunna varva ner o boa och förbereda allt inför dagen D.

Nu ska jag jobba!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar