Milton

Milton

torsdag 24 mars 2016

Tunga stenar har fallit...


Så var lägenheten såld! Vilken pers det var mot slutet. Hur spännande som helst. Summan av denna kardemumma slutade på hela 2,620 000 kr. Sicken affär vi gjorde när vi klev in och köpte detta renoveringsobjekt för nästan exakt två år sedan. Det har ju inneburit renovering åter renovering och vi har levt extremt tufft vissa månader (typ alla månader), ja ibland knappt en krona på kontot när månaden inte ens nåt mitten. Allt som kommit in har gått till att fylla hål och lägga på lägenheten. Men nu vänder det! Tror det är svårt att förstå om man inte varit där. Kanske inte heller syns, men detta senaste året har varit jobbigt. För både mig och Christian. Ingen relation är en dans på rosor. Men vi har klarat av stormarna och det har stärkt och utvecklat oss som makar. Beslutet vi tog i december om att flytta ifrån Göteborg upp till småstadslivet är nog ett av de bästa besluten vi tagit. Jag prioriterar hellre ett harmonisk och livsglatt äktenskap på landsbygden än en utarbetad, vända-på-kronan familj i storstan. 
När budgivningen var klar igår så föll  stenen från mina axlar. Stenen som legat där i två års tid. Mycket efter att mitt företag stängdes men oxå andra betungande delar som spelat in. 
Jag är just idag, eller rättare sagt VI är idag så fantastiskt lättade och överlyckliga, över att vi fick sådan bra respons på lägenheten att faktiskt tre stycken slogs om den i en spännande budgivning. 
Jag är glad att vi lyckats ta oss igenom dessa två år, att det stärkt oss och att vi nu, jag, Christian och våran underbara son ska ta vårat pick och pack om drygt en månad upp till Närkesskogarna. För att så småningenom sätta spaden i marken och påbörja byggandet av vårat drömhus. 
Jag är såå glad över att vi kommer att få livskvalité och hitta glädje i vardagen igen! Jag ÄLSKAR min man så enormt mycket över att han orkat hålla skenet uppe då vissa månader varit hemska.
Men det är över nu. För vi gjorde en investering och det ska vi få njuta av, nu, tillsammans och för alltid.

Ni är mitt allt, min älskade make och min lilla skatt, Milton. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar