Milton

Milton

torsdag 25 februari 2016

Ikea Örebro, kusiner och fjärilar i magen...


Vilken dag! Positiv energi och så mycket vi gjort jag och Milton. Vi vaknade halv sju och åt frukost till en solig morgon. Klockan 9.00 skulle jag infinna mig på INEA för att träffa textilchefen Helena. Det blev väldigt stressigt så med foten på gasen så var jag där 10 över. Men hon hade överseende och var väldigt positiv över att jag tagit intiativ till att vilja träffas. 
Det blev en liten intervju blandad med Milton som kladdade ägg och banan på mammas nytvättade jeans och samtidigt babblade på med Helena. Rätt så avslappnat med andra ord. Jag kände mig väldigt bekväm och våran personkemi sa klick direkt. Efter frågor och svar så sa hon "Jag gillar dig väldigt mycket, tycker du ger det intryck som jag fått genom din drivande mailkontakt (positivt sätt). Jag skulle verkligen vilja ha med dig i min grupp, tycker du verkar vara en väldigt härlig tjej. Jag vet nu vad du står o vad du har för visioner och jag kommer kika på möjligheter o sedan först och främst ge dig ett upplägg på sommarschema". Jag var totalt ärlig och det märktes att hon uppskattade mina argument och hur jag ser på min framtiden. 
Hon ska maila upplägget inom kort men som det ser ut så kommer jag jobba på semesterperioden, veckan efter midsommar o fram till v 32 typ. 
Så detta gör att jag inte kommer att skola in lilleman på någon förskola utan kommer att vara hemma med honom maj/juni. Sedan får Christian ha honom hela juli också är vi tillsammans under mina lediga dagar. De dagar innan C går på semester får vi lösa med ev barnpassning, men det tar vi då..
Jag var full av fjärilar i magen när jag lämnade Ikea. Jag har åkt runt idag och tänkt in mig i hur det nu skulle vara om jag bodde här (nu). Det känns förvånansvärt bra. Jag är taggad för att flytta upp och längtar till vårat nya och ännu bättre liv:)


Efter Ikea så åkte vi och hälsade på pappa Christians kusin Sofia. Hon är butikschef på Cubus. Hon blev jätte glad när vi kom. Milton gav henne en present (bajs på ryggen;) så jag fick lov att köpa en ny tröja. Så hittade en långärmad, en röd hoodie och en blå/vit randig cardigan- på rean.
Sofia berätta hur glad hon är över att vi ska flytta upp och passar mer än gärna o ofta lille Milton. Tusen tack säger vi:D


Efter Sofia så tog vi bilen och körde utanför Örebro för att hälsa på Sofias syster Bea och hennes son Phillip.
Hon bjöd på lunch och Milton sov först i vagnen på verandan men vaknade efter en stund och var då nyfiken på sin tremänning. Såå gulligt och se de små tillsammans :)


Efter bea så for vi "hemmåt" igen och passade på att besöka en förskola som heter Norrgården. Milton blev överförtjust av alla barnen och ville genast gå fram och leka. Pedagogen Madde visade oss runt och när jag skulle gå frågade hon "jag måste bara fråga, men vad heter din man"? "Ja, han heter Christian, Petterson innan vi gifte oss". "Det är möjligtvis inte som så att det är Carros lillebror"?:)
Japp! Nu är man i detta mindre samhället;) 
Hon lade ihop "mamma från Götebrog och fru till en Hallsbergare". Haha!


Denna lilla kille kommer att få en livskvalité som heter duga! Så många människor runt omkring honom som kommer bli en del av hans vardag OCH vi kommer att kunna hälsa på mormor och morfar mycket oftare! 

Jag är taggad:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar