Milton

Milton

torsdag 31 december 2015

Gott nytt år önskar Arezelius!


Då var årets sista dag kommen. 2015 går mot sitt slut och vilket år det har varit. Jag har varit mammaledig hela året och fått vara med Milton 24/7 och se alla hans utvecklingssteg. Min egna person har också utvecklats till någon som mer föredrar lite lugn, gillar mammarollen, föredrar jeans framför klänning, har väckt tanken till att kunna skaffa ett syskon (om några år). Många av de nya tankarna är helt nya för mig och de hade inte funnits här om inte Milton varit här. 

Jag trivs dock väldigt bra i mitt "nya" jag. Jag känner mig säkrare på mig själv och kroppskomplex som förr varit här finns inte längre. Min kropp har genomgått en sjuh-elvetes viktresa sedan nov 2013 då jag blev gravid första gången men fick missfall. Jag är stolt över oss kvinnor för att vi har dessa kroppar som klarar av att bära och föda barn. Det är ju bara i sig värt att fira!


2016 kommer att bli ett mycket spännande år. Vi har beslutat för att flytta upp till Christians familj o släkt. Detta är ett stort och lite skrämmande beslut, mest för mig själv då Göteborg är mitt hjärta. Men, varför ska vi då göra detta? Jo, vi vill köpa hus, har länge velat göra det och varför vi köpte våran lgh för 1 1/2 år sedan var just för att vi skulle kunna komma in på marknaden och förhoppningsvis kunna få en kontantinsats till det kommande huset. 

Att köpa hus här i Göteborg är lönlöst. För att ens kunna köpa ett för ett "humant pris" 2,5 mille så måste vi bosätta oss långt utanför stan vilket i sin tur sätter oss i en situation som gör att vi får det lurigt med ev barnpassning och lång pendling för C till jobbet. 

I Örebro kan vi hitta ett hus, 10-15 min från stan till ett bra pris. Vi kan få 5 Tim bilfärd upp till Sundsvall (idag 10 timmar). Christian kan utveckla sina drömmar inom snickeri och jag kan hitta det jag söker, kanske inom IkEA eller något inom regionen. 
Vi har uppstöttning av C:S familj och Göteborg är ju bara 27 mil ifrån så dit kommer jag ju åka ofta. Mina bästa o finaste vänner finns ju här och de kommer jag inte lämna i sticket. 

Som planen för detta ser ut så måste först och främst C hitta ett jobb. Sedan ska ett passande hus hittas. Jag tror att huset kan bli svårare då vi har vissa krav o önskemål. Skulle C hinna få jobb så finns det en boendelösning. Vi kan sälja våran lgh o h sedan magasinera allt. Under tiden vi letar så kan vi bo i C:s föräldrars stuga. På så vis kan vi spara pengar o samtidigt vara på plats och kunna flytta in med detsamma. 
Mina mammadagar går ut sista juli och hittar jag inget jobb så får det bli a-kassa tills jag gör det. Då kan jag samtidigt ha Milton hemma. För "problemet" är ju att vi måste ju veta vilket område vi vill bo i innan vi kan söka dagisplats. 
Men som jag brukar säga, allt löser sig. Det gör det alltid. 

Så med dessa ord så säger jag All lycka till er alla under det kommande 2016.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar