Milton

Milton

söndag 20 december 2015

Första natten utan mami och papi...


Vem är det som går och går... Fast faktiskt kommer fram till dörren☺️
Jo det är våran lilla gosse Milton. För varje dag som går så tar han hellre steg framför att krypa. Men givetvis så kryper han mkt fortfarande, det går ju lite fortare. Men han vill gärna hålla i handen nu när vi är ute och gå sida vid sida:)


Mina älsklingar! Ni betyder allt för mig, tänk att vi fick en sådan otroligt fin och go liten pojke. Vissa dagar skulle man kunna tro att jag blivit smått religiös, för kan man vara så här lyckligt lottad?!


I fredags tog jag en promenad till Frölunda torg. Lämnade in ett par kängor jag haft i garderoben ett par år till skomakaren. Behövde byta dragkedja på dem o eftersom det ändå är Vagabond så tycker jag det kan vara värt det. 

Jag och Milton åt lunch på ett fik de har där. Tre pannkakor slank ned och efteråt så handlade vi presentpapper till alla julklapparna och annat smått och gott :)


Älskar att slå in paket. Fina papper som harmoniserar med varandra och fina snören till det :) 


Hämtade även ut min tillfälliga medicin som jag kan ta då min puls och mina skakningar känns extra mycket för då dämpar den det och så här i efterhand så känns det väldigt bra.


Badbubblor var denna unga man väldigt skeptisk emot i början. Han gillar inte främmande känslor mot händerna. Men efter att Christian talat för bubblor så fick det väldigt bra efteråt :)


Igår var jag på en nytt nagelstudio. På 35 min så hade jag snygga naglar och kostnaden blev bara 300 spänn. Gött! 


Medans jag var och gjorde mig tjusig så hälsade C och Milton på Angela och Zaya på skrädderiet. 


I helgen nu fick vi oxå lite gjort i köket. Hyllan här byggde Christian. Perfa för receptböcker och brickor. Ska måla den yttre vita kanten i mörkgrå så den harmoniserar bättre med bänkskivan. Sedan så ska kylskåpet ställas kant i kant med bänken. 
Ja, bra blev det! Å det tar sig så smått:)


Jag och min make hade barnfritt igår kväll. Pillan var barnvakten och Milton sov borta utan sina föräldrar för första gången och det gick kanon!!
Vi gick till Tullen på Mariaplan och tog några glas med den andra Pernilla som var ute med en polare. Sedan drog vi vidare in till stan och vart hamnade vi... Jo Beebar.. Dansade som tokar och Christian var den som fick igång hela dansgolvet, haha. Kul hade vi och det var länge sedan vi var ut tillsammans. Men, jag känner att jag har gjort detta och är inte missnöjd om jag inte behöver gå ut ;)


Detta fick jag i morse vid nio tiden. Våran lilla goplutt sov heela natten till klockan 06 i morse. Var vaken med pillan en timme ungefär sedan somnade de om igen och vaknade klockan 9. Inte en tår alls. Blir så stolt :)


När vi kom och skulle hämta honom så föll han rakt ned på rumpan (som han gör 100 ggr per dag). Då brast han i tokgråt och insåg då kanske lite att vi varit borta. Men efter en liten stund så gick det över och då var han glad igen :)


Pillas skor var ju liiite för stora :)

Denna helg har nåt sitt slut och i morgon ska mycket göras innan vi på tisdag dra norrut. Först Hallsberg och sedan vidare upp till Sundsvall för att fira jul.

Ha det fint så hörs vi! 

PS. Två nya tänder har ploppar upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar