Milton

Milton

tisdag 30 juni 2015

Till paradiset, till skön sömn och kreativitet!

Börjar från idag och går bakåt...


Full fart med sömnaden nu. Jag arbetar alltid i ett kaos när jag håller på. Jag som egentligen gillar ordning, har fullständig oordning när jag syr. Grejer överallt! 


Igår kväll fick jag ju verkligen ett tokryck. Jag sydde två klänningar samtidigt. Har kopierat en klänning som jag gillade modellen väldigt mycket. Sedan har jag justerat lite och satt dit detaljer såsom jag vill ha det. Men modellen är klockren så nu ska jag sy upp ett gäng så är det bara att välja klänning efter tillfälle :)


Så här blev den ena som jag gjorde klar idag. Märkte dock när jag satte på mig den att axlarna måste tas in. Svårt att prova på sig själv när man inte har någon som kan hjälpa en. Christian är ju på läger hela veckan. 
Men bortsett från det lilla problemet så blev jag väldigt nöjd. Kommer helt klart bli en favorit :)


Goseknulen är med mig hela tiden när jag jobbar. Han pillar på måttbandet, leker med sin speldosa, tittar på tecknat och bara är. Men rätt som det är så kommer han glidandes med vagnen och rycker mig i byxan. Gogubben! 

En ny grej! Han sover på magen och verkar ju verkligen gilla det! Han har sovit non stop sedan han åt vid 23 igår. Det är jag själv som vaknat 03 och nu 06.30 för att jag är van.
Men går in och kikar, då sover lillgubben fortfarande! 
Så från att ha haft massor av drömmar och sovit oroligt så sover han nu gott och lugnt:)


God morgon!



Den första tandborsten kom på posten förra veckan. Så nu övar vi på att borsta tänderna. Den tuggas mest på, men när jag visar på mig själv så gapar han o jag kan borta lite på de små gaddarna :)

Idag ska vi upp på vårdcentralen för att kolla utslagen under hans ena öga. Nu när han vaknade så är det lite svullet. Så jag vill gärna kika upp det.


Ser jag detta? Har jag, Marika gått och köpt mig ett par jeans?? Japp! Var in på Kappahl (händer sällan), men så fanns dessa på reastället, 200 spänn. Dessa är i stretch o det gillar jag. Det bästa av allt är att jag kom i ett par 38:or!! Men, eftersom jag inte längre är 15 så tog jag ett par i 40 så de faktiskt sitter skönt. Sy in dem är ju inga problem sedan. Sedan var dessa utsvängda. Så jag ska sy in dem till ett par stuprörsjeans och korta av dem. Najs får jag väl säga på den :)


Varför jag var in på Kappahl var egentligen för att fördriva tiden då jag var ut till Bäckebol i måndags. Biljäveln gick sönder!
När jag for hemifrån så sa det PANG! Jag gick ut för att kika, för jag trodde det var punktering, men såg ingen anmärkningsvärt. 
Men, när vi skulle åka hem så tyckte jag det var märkligt att jag kunde se ÖVER bilen. Japp, stötdämparen hade gått av!
GUDVADLESSJAGÄRPÅGAMLABILAR!!!

Som tur var så tecknade jag en Falkförsäkring förra sommaren och då kan man få den bergad till en verkstad. 
Så jag ringde och efter två timmar kom en kille. Men han konstaterade att jag kunde köra bilen själv, hade ju trots allt kört ut den. Så sagt och gjort, hem puttrade jag och Milton.

Så efter många om och men så har jag nu fått ett tips om en bilmek som faktiskt har tid innan semestern, i Bollebygd. Mitt emellan Borås o Göteborg. Så på fredag får jag köra dit bilen och hämta den till veckan. 
LESS på gamla bilar kan jag lova!


I bland kan man äta med hela ansiktet OM man vill ;)


Min kära man är ju denna veckan borta på scoutläger uppe i Lysekilstrand. For i lördags och kommer hem nu på lördag. Känns som det är evigheter sedan vi pratades vid då det bara blir korta samtal på kvällarna. Men han verkar ha det bra så jag är inte ett dugg orolig.


06.30 i lördags skjutsade vi ut pappa Christian till lokalen. Han var peppad till 1000!


Min fina man. Tänk, på fredag den 3:e juli firar vi 5 år tillsammans :)


Sist i detta inlägg så måste jag ju berätta hur det gick med Konrad. Jag tror banne mig han har kommit till paradiset. Sicken man/husse han har fått. Jag är såå glad och nöjd över att jag tog beslutet för just nu lever han livet. 
Bengt skickade en massa bilder och uppdateringar i helgen. Han verkar, eller rättare sagt ÄR en mycket trevlig man. Känns som en god vän :)

Igår skickade han ett sms som jag tycker beskriver hans lycka över att ha fått Konrad men oxå vilket härligt liv våran kisse numera lever :)

Så här skrev han...

"Nu har ja å Konrad ätit en härlig middag på altanen i solvärmen! Han fick räkor och jag grillade en oxfilé !! Ny har han varit ute i tre timmar, han är inte rädd för höjder , slänger sig handlöst ut från altantäcket som är två meter högt, vågar inte ha fönstret uppe på övervåningen!!!! Nära en kontakt med grannkatten förut men hon stannade i häcken , han var stelfrusen med rest ragg! Han var nog spänd för han andades fort och kröp saaaakta tillbaka o kolla på mig! Men han är som en treårig pojke som bara e full av hyss, pratade nyss i telefonen o hörde nåt under altanen , hoppat in i en ventilstionsglugg! Käckt med en snöre på 20 m !!! De gick bra men han såg helt oskyldig ut!! Men måste ärligt säga att jag trodde inte att jag skulle smälta så fort som jag gjort, han är såå goo!! Tillgiven å så snäll, tycker så mycket om honom!! Kommer mera historier , var så säker! Ha det gott alla! Bengan i Konrad !"


Radarparet- Bengt och Konrad ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar