Milton

Milton

fredag 30 januari 2015

Ett kärt och efterlängtat återseende...


Vilken dag vi fick idag! Snön har vräkt ner och när jag och tessan kom fram till Skatås så bestämde vi att ta 2.5 spåret för att hinna med en fika där efteråt. 
Det var inte plogat överhuvudtaget i det spåret så vi fick dra vagnen genom 2 dm tungsnö. Inte det mest ultimata men det blev ett väldigt bra styrkepass;)

När vi nästan hade kommit ända fram så får tessan syn på något som hänger på lyckstolpen. Det såg ut som ett gosedjur i form av en elefant. Mycket riktigt. Någon hade tejpat fast den där i hopp om att ägaren skulle hitta den. Vilket den gjorde idag! Det var ju Tessans son Hugos snutt! Han tappade den sist var promenerade i Skatås för två veckor sedan. Men de visste aldrig vart den hade tappats. Så det var ju himlans lustigt att den helt plötsligt bara hängde där. 
En vänlig själ förstod nog att det fanns ett ledset barn någonstans som förmodligen saknade sin snutt..


Såå vackert med vinter! Det saknar jag mer och mer ju äldre jag blir. Det är uppfriskade och ger så mycket energi av all det vita. Mer snö tack!


Tant Therese drog gärna vagnen och det fick hon gärna göra, för ujuj vad tungt det var;)


Det kom ett paket på posten idag, innehållandes denna fina Pippitröja. En bekant från Kalix hade skickat ner den till Milton. Så himla gulligt gjort, blev så glad. Så roligt att få små paket eller brev nuförtiden. Händer ju aldrig sånt numera. Nu går ju allt elektroniskt. 
Milton gillade den och ville nog nästan ta sig en smakbit:)


Eftersom jag och Milton reser bort i morgon så hittade jag detta på Ica maxi när jag var och handlade idag. Behövde en ny necessär och denna var ju väldigt passande. 
I morgon kör vi först upp till Hallsberg för att på måndag ta tåget därifrån upp till Sundsvall. Som jag längtar!
Konrad ska också följa med, men han ska få stanna i Hallsberg en vecka så han får lite miljöombyte. 

Christian tar tåget upp till Hallsberg nästa fredag så åker jag och Minton ner på lördag fm, så träffs vi lagomt till årets första deltävling i melodifestivalen som börjar då:)

Ha en mysig fredag!

PS. Christian nattade lilleman för första gången ikväll och gjorde succé!
Han somnade bums och sover nu som en stock :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar