Milton

Milton

söndag 9 november 2014

V 40 + 3 kilo!

Nu är jag där, vecka 40. På lördag den 15:e nov är det beräknad dag för bebisen. 
Igår trodde jag nästan att startskottet hade gått. Molnande mensvärk på morgonen o tidig eftermiddag. Kom och gick lite till o från. Hade fruktansvärd "mensrygg". De flesta kvinnor vet vad det innebär. En speciell ryggont när vi har mens. Det gör riktigt ont och är ihållande molnande. Men senare på eftermiddag så avtog mensvärken men ryggen bestod. Idag, ingenting!
Har iof apont i ryggen, men efter att jag ställde mig på vågen nu ikväll så förstår jag ju varför... Jag har ökat 3 kilo sen förra måndagen!!! Herre Gud! Två kilo kvar till tresiffrigt. Det är ju inte sant!
Men jag gissar på vätska. För nu är jag verkligen vattenfylld. Fingrarna ser ut som kokta korvar o de gör ONT! 
Ansiktet är nästan klotrunt, och fötterna, ja...

Huden stramar och räcker snart inte till känns det som. 
Kort och gott NU ÄR JAG LESS!!!

Tänk om jag går över två veckor. Då ska jag gå så här i tre veckor till. Hujeda mig!


Igår kväll tog jag och mannen in på ett hotell vid röda sten i Majorna. Mycket härligt och välbehövligt. Jag fick bubbla och det var höjdpunkten. Så underbart skönt!

Sedan åt vi god mat och jag fick smutta på en alkoholfri strawberry decory. Ja, stavelsen på den är jag osäker på ;)


Idag har vi haft lite pysseldag hemma. Jag sydde fast axelremmen på skötväskan och sydde på kardborre för att kunna klämma fast den runt handtaget eftersom det saknar krokar. Kanon blev det. 

Köpte även lite mysbelysning till bebben. I morgon ska jag åka o köpa lite tyg till den lilla sänghimlen. Måste ju ändå sysselsätta mig :)

Ja, vi får väl se om det kläcks i veckan eller om det blir en v 41 (bebis v 40) nästa söndag;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar