Milton

Milton

tisdag 11 november 2014

Boar och donar...

 

Jag vaknar nästan varje dag vid 04.30 och kan inte somna om förän framåt 07.00 tiden. Hungrig som ett djur är jag, men väntar tills mannen gått iväg till jobbet vid 05.20, då kliver jag upp. 
Så nu ligger jag i sängen och äter lite yoghurt med müsli, och som de flesta morgnarna så hostar jag som en dåre och trodde precis att jag skulle behöva springa på toan för att kräkas. Men känslan gick över så fort jag satte mig upprätt. 

I natt har varit ett rent helvete med händerna. Fasen vad ont jag hade i höger hand när jag vaknade vid ett tiden i natt. Hade blodstopp kändes det som och fingrarna var totalt låsta. Fick inte upp dem! Får ju verkligen hoppas detta släpper så fort som möjligt efter förlossningen. Tex nu när jag skriver så får jag pausa flera gånger för fingrarna domnar bort. 


Jag kom in i ett boamood igår kväll. Tänkte att det kanske är ett tecken, men inga känningar än ALLS! Inte ens färdknäppen i förrgår kväll verkar funka 😉

Men hursomhelst, var o köpte lite skirt tyg på myrins igår för vi fick med en sänghimmelställning av paret som vi köpte skötbordet av. 
Sydde det igår kväll, tror det tog 20 minuter. Så nu är bebbens hörna helt klar. Känns riktigt bra! 


I helgen när vi var på stan så hittade vi denna snygga tavla på en helt nyöppnad inredningsbutik som heter Lokomotivet. Kanonpriser och mycket fina saker! Väl värt ett besök! 
Vi har länge pratat om att vi vill ha ett konstverk på den väggen, men i te hittat något till bra pris. Så ramlade vi över denna, och det blev ju suveränt bra! 
Så igår slängde jag även upp röda gardiner i vardagsrummet, så nu behöver jag inte tänka på det till advent. Lär ju ha andra saker för mig då, såsom att amma, byta blöjor och wycha 😊


Var även till butiken Storken igår där vi köpte vår barnvagn. Vi har två olika bakhjul på vagnen, ett i silver o ett svart. Så nu beställde de ett till svart åt oss. 
De ska flytta den butiken så det är nu utförsäljning där. Så jag fyndade ett rött spjälsängsskydd i rött för en 100 lapp och så klart en prickig mysfilt i rött, svart/vitt. 
När jag gick där inne så kände jag för första gången att detta var till VÅR bebis. Jag fick en "mammakänsla". Jag kände mig stolt över att jag bär vårat barn som vilken dag som helst kommer ut till oss. Jag, Marika, ska bli mamma! ❤️


3 kommentarer:

  1. Vilket underbart vardagsrum! Fåtöljerna är fantastiska!
    Lycka till med bebisen ❤️

    SvaraRadera
  2. Tack! Vad kul att någon lägger en kommentar. Har du följt mig länge? Fåtöljerna är våra favoriter i hemmet:)

    SvaraRadera
  3. Inte så länge.... Känner Carolina, så det var nog så jag hittade dig. Jag älskar att sy och gillar verkligen retro-prylar. Din blogg passar mig perfekt ❤️

    SvaraRadera