Milton

Milton

tisdag 18 november 2014

Sömn, tv, många tankar o inga känningar...

Jag känner verkligen ingenting! Bebben knuffar och sparkar och den borde verkligen känna sig 100% färdigbakad nu och vilja komma ut till sina föräldrar. Men icke. Jag känner ingenting. Lite skrämmande för man tänker att "tänk om du ska ligga där inne för alltid";) fast vi vet  att innan nästa helg så är vår bebbe här. Men måtte den komma ut av sig själv. Vill ju helst slippa bli igångsatt. 

Dagarna är fyllda av myskläder, mycket vila och sömn. Idag vaknade jag 04.45 och tog lite frukost efter att mannen gått. Sedan satte jag på en film på plattan och låg kvar i sängen. När den var klar vid 8.00 så somnade jag om och vaknade 10.30, ännu tröttare! 
Jag klev upp och nu sitter jag i soffan. 

Biggest looser har blivit ett program jag börjat följa. Sedan blir det någon talkshow, lite nyheter och nåt annat skit. Även fast att jag vissa dagar inte gör så mycket så går klockan ändå ganska snabbt. 
Igår köpte jag nya gardiner. Blev mycket nöjd över mysstämningen inne i vårat sovrum. 

Tänk att vi nästa helg får sätta upp ljusstakarna. Får väl se hur det blir hemma hos oss. Våran julkartong står på ett mycket obekvämt ställe inne i vårat förråd. Som jag är nu så vill jag verkligen inte gå in där och jag släpper inte lös Christian där inne eftersom han inte har samma tålamod och organisationsförmåga som mig;)
Så vi får se när "stakarna" åker upp:)

Hittade denna gamla bild på mig. Inte jätte länge sedan. Tror det var 2012. En egensydd "Lisebergsklänning" ;) 
Jag har ju tagit upp det här med vikten några gånger. Men för mig som varit väldigt kroppsnojjig i många år så har denna graviditet verkligen gett mig en helt annan syn på kroppen och vikten. 
Det är lite som en frigörelse. Jag tror att jag kommer att må såå mycket bättre när jag väl är nere på min matchvikt igen. Jag har ju verkligen förstått nu hur onödigt det är att sträva efter nåt kilo hit och dit. Jag vill ju vara en förebild för mitt barn och på så vis visa denna lilla person att skönheten egentligen kommer inifrån. 
Mår du bra och känner dig självsäker, så visas det automatiskt på ditt yttre. Du får en helt annan lyster i ögonen, något som brukar kallas karisma. Din kroppshållning blir rakare och du känner energi och livsglädje. 
Detta är svåra delar att jobba med, men mycket lättare än att hålla en viss siffra på vågen levande...

Jag har förändrats lite under dessa 9 månader och detta till det positiva och till min fördel. 
Jag trodde nog aldrig att jag skulle bli redo att ta rollen som mamma, men efter att ha processat med mig själv under dessa månader så inser jag mer och mer hur passande jag kommer att bli som mamma. Jag tror i allafall att jag kommer att klara det bra. Jag är ju väldigt lik min egen mamma, och eftersom jag tycker att hon gav mig en bra uppfostran (pappa oxå så klart), så tror jag att jag kommer efterlikna henne på många sätt. 

Detta är det största som kan hända en människa, att få barn. Jag längtar nu så oerhört mycket efter att få se hur denne ser ut! Vem kommer den vara lik?

Men som sagt, den som väntar på något gott...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar