Milton

Milton

torsdag 27 november 2014

Första dygnet...


Livet på BB är väldigt inramat och skyddat. Vi håller oss på vårat rum och det är bara Christian som går utanför dörren för div ärenden. Den första natten är tydligen bebisens sovarnatt, då sover den som mest. Kan ju oxå vara olika från barn till barn. Men våran lille kille sov nästan hela natten med något stop för amning och gos. 
Apropå amning så har det gått bra från killens sida. Har är en riktig sugare och visar tydliga tecken på vad han vill. 
Hade jag frågat i förrgår hur han skulle ta bröstet så hade mina bröstvårtor idag inte behövt vara såå irriterande. Lillen har dessutom gett mig sugmärken på vårtgårdarna för att hans sug är så hårt. Så tack o lov att jag tog med mig purelan salvan så jag åtminstonde kan smörja dem. 
Igår tog jag hjälp av sköterskorna så de fick visa mig hur man gör exakt och även fått lite tips. Så nu funkar det ju bättre och med bra grepp så får han in hela vårtgården som han ska. Men ont har jag nu och jag hoppas salvan ska hjälpa. 


Sådan far sådan son. Hur söt är inte denna bild?  Igår somnade han hos pappa vid 04 och sov ända fram till 8.30. Så gott att sova hos pappa ❤️


Efter en välbehövlig morgondusch och ett litet infomöte med barnmorskan ang vår vistelse på BB så var det dags att gå ner till cafeterian för besök. Tant tessan stod som förste besökare och jag kom med bebisenvagnen, stolt som en riktig hönsmamma:)


En jätte fin blombukett hade hon med sig. En mor och barn-bukett, så fin!

Lite senare på em kom lilla Linda "popitop" på besök. Även där blev det stort tårkalas och mycket känslor. 
Så roligt att de ville komma. Eftersom båda våra släkter inte bor i Göteborg så kändes det extra kul att få besök. 
Men visst blev jag avundsjuk på de paret som hade fått besök av sina föräldrar, det är ju nåt alldeles extra att få visa upp sitt barn för sina egna föräldrar. 
Men det kommer nog vi få göra rätt så snart iallafall:)


Så var den andra natten kommen och denna natt alltså andra dygnet skulle gå i matens tecken. För när bebisen är exakt ett dygn gammal då ska den börja äta mkt mer. 
Så nu i skrivande stund fredag kl 05.11 så ligger lilleman bredvid mig och har sovit som en stock sedan 01.30 då han somnat med bröstet i munnen. 
Så nu ligger vi här, pappa sover medans vi snart ska börja morgonens amningsstund. 

God morgon! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar