Milton

Milton

söndag 10 augusti 2014

V 27... Med många tankar..


Då var det söndag igen och "vi" går in i ny vecka. Vågen står på 84.7 kg, EXAKT lika mkt som min man! Åh My god! 
Jag känner mig väldigt tung och jag har sagt det, jag ger mig banne på att vågen når 95kg innan detta är slut. Det är 25 kg från denna graviditets start men 31 kg från min matchvikt. Gissa om jag ska ner dessa kg innan jag är "hemma" igen 😜

Lägesrapporten denna vecka är inte så förändrad. Har varit på ett mer "taggigt" humör denna veckan. Men det brast igår morse då jag låg och hulkande i sängen och fram kröp det att jag ÄR väldigt rädd för vad som komma skall. Förlossningen först och främst. Kommer jag palla smärtan? Hur kommer det fortlöpa? När kommer jag känna första värkarna? Kommer jag brista? Eller kommer det gå som en dans? Många tankar nu om ALLT verkligen. Tankar om mammalivet. Om ekonomin. Om vår relation, jag och Christian. Ja inte för att jag oroar mig för den, men vi är ju inte ensamma då längre. Vi kan inte längre bara göra så som VI vill. 
Igår var en sådan dag som fylldes med många tårar. Jag blir rädd emellanåt över denna stora förändring som kommer att ske. Men samtidigt så känner jag mig mer redo än någonsin. Om jag får en flicka så det första jag kommer att köpa är anktrosor. Ni vet sådana där med volanger bak på rumpan. Sååå söta! 


Idag firar vi ett årig bröllopsdag. Tänk ett år har redan gått sedan vi sa ja till varandra. Den bästa mannen i världen fick jag! Den man som ska bli pappa till vårat barn. Kommer att bli en fantastisk sådan. Längtar till jag får se han hålla om vårat barn för första gången. Det är ett ögonblick jag ser fram emot. Christian som har längtat efter barn såå länge. 

Vi firar denna dag med att äta massa sushi på superrullband på Kungsgatan, rekommenderas! 

Nu ska jag titta på den svenska klassikern "Jag är med barn" från 1979. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar