Milton

Milton

onsdag 18 december 2013

Fredagen den 13:e december, på självaste Lucia!

Två veckor hade gått och jag hade fortfarande inte fått min mens. Inget konstigt egentligen eftersom den förr om åren varit oregelbunden och kommit lite när den velat. Men nu blev jag ändå fundersam. Det senaste året har den ju faktiskt varit 28 dagar PRICK och nu var den som bortblåst.
Torsdag den 12 december gick jag in på Apoteket för att köpa mig ett test. Känslan var inget speciell, visste att jag ändå skulle bli besviken..

Kvällen kom och likaså natten.. Klockan 4.20 skulle Christians väckarklocka ringa och då skulle jag också kliva upp så vi kunde göra det tillsammans OM det nu skulle visa något..

03.40 vaknade jag, kissnödig... Hmm, kunde ju inte väcka honom riktigt än, och samtidigt så ville jag ju inte göra det utan honom. Men så vred han på sig och sa att jag kunde gå på toaletten, "men kika inte på den utan mig"!

Väl inne på toaletten och testet var klart, så lade jag stickan på handfatet och gick ut i hallen för att hämta nässpray. Gick in på toaletten igen och fick syn på något jag trodde var en dröm... TVÅ STRECK!!!!


Helt ofattbart! Ser jag verkligen rätt?? Tog med mig stickan och praktiskt taget sprang in till Christian och skriker "det är två streck!!! Det är två streck älskling"!!!!
Min man som är totalt nyvaken sätter sig smått förvirrad upp i sängen och säger "Va?! Vad innebär det??" " Jag är GRAVID!!!!!"

I några sekunders chock så svämmade känslorna över och lyckligheten gick raskt över till ännu mer chock, överväldiga tårar och smått panik.
"Jag kan alltså! jag kan bli gravid älskling!" "Men vad har vi ställt till med, hur löser vi allt??" Mina tankar blev plötsligt för verkliga och jag kunde inte förstå vad som egentligen hade hänt.
"Men älskling, säger Christian. Det här är ju helt fantastiskt! "Vi KAN tillsammans, och vi ska få ett barn, Du och Jag!"

Den dagen var den mest energifulla dag jag varit med på länge. Jag bara gick och log hela tiden. Skjutsade mannen till Saltholmen för att åka till jobbet. Jag var på Axfoods grossist klockan 06.20 redan för att handla till cafet.

Klockan 05.20 ringde jag mamma. Äntligen skulle hon få höra att hennes yngsta dotter var med barn. Att hon skulle få ett barnbarn... Från mig.

Ja, livet tog sig en vändigt, och helt plötsligt så känns allt annat mindre viktigt. Allt löser sig....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar