Milton

Milton

lördag 2 april 2016

Årets första vårdag och 1 månad kvar!


Igår kom våren till Göteborg. Det var den första riktigt sköna dagen (fortfarande lite kallt i vinden) där solen värmde gott från em molnfri himmel. 
Netto sålde trädgårdsredskap för barn för  30:-/st, så det fick bli en sop, en kratta och spade/krafsa till Milton som han kan använda i stugan. 


Vi var ute hela dagen igår. Lucyna kom förbi en sväng på morgonen och passade honom medans jag lämnade blodprov. Ville inte ta med honom till vårdcentralen då det känns som att är det någonstans man blir sjuk så är det där. Nu är han förvisso förkyld så det hade väl iof inte spelat någon roll denna gång. 


Efter att vi ätit lunch hemma så kikade jag kaffe o tog med i termos och mina nybakade bullar som jag bakade i förrgår. Efter att ha promenerat i fem minuter så sov lilleman och då passade jag på att njuta av mitt kaffe på en bänk i solen, underbart!


Hela veckan har varit svinkall här nere. Men vi trotsade den viktiga kylan och var ute och lekte i sandlådan häromdagen. 


Gunga är roligt, kittlar så där skönt i magen:)


Den dagen hade vi besök av Malin och Noah. Noah ska bli storebror i maj till en bror:) Spännande! 
Milton är fyra månader yngre än Noah och ändå så mkt större;)
När de kom då blev Milton så glad och i extas så han visste inte riktigt hur fort han skulle få visa Noah hans rum. Ja han är ju väääldigt social våran pojk;)


Jag satt häromkvällen och klippte ut grönsaker från ett IKEA tyg som jag tänkte Milton kunde leka med. Det var populärt! Han älskar ju sina figurer som jag hittade på loppis för några veckor sedan.


Ska bli några till och även en fruktkorg att lägga dem i:)


Vi satt och pysslade häromkvällen jag och C. Jag älskar att pyssla. Detta tyget ska få bli en gardinkappa i köket i stugan sedan:)


När pappa kommer hem på dagarna då är det bus och skoj. Det händer så otroligt mkt nu. Han ger godnattpuss, konverserar "på sitt sätt" i hela meningar. Tar en i handen och vill visa eller hämta saker. Så kul att få vara med i denna utveckling av ett barn.


I torsdagsmorse hängde jag och Milton på låset på Lidl. Hade sett att i annonsbladet att de skulle sälja dessa fina textilier i stickat. Så jag köpte lite fint till att inreda stugan med:)


I tisdags var det date med mina fina tjejer. Den sista med mig boende i stan men absolut inte den sista. Det blir bara lite mer planering för kommande dater:)


Jag ville överraska dem och slog på stora trumman. Ville fira en fantastisk försäljning av lgh och husbygge med flytt. Så det fick bli lite skumpa på det:)


Förra helgen var det påsk och Milton och pappa var hemma i Hallsberg. Där busades det med kusiner och matades får. 


Lekte ute mycket och fick gräva i sanden och leka med lastbilen. Ja det har ju kommit nu oxå. Stora fordon, det är spännande ;) Men även dans och musik är otroligt roligt!


Det bästa med Hallsberg och vad som komma skall är att Milton trivs överallt med alla i släkten. Inga som helst problem. Förstår ni vilket fantastiskt liv vi kommer att få:)


Själv så jobbade jag hela påskhelgen. Fick kärt besök av höggravida Carro (fick tyvärr ingen bild av henne). Men vi fikade påskfika på långfredagen och på påskafton efter att jag slutat kl 19 så kom underbara Lucyna med nybakade gifflar och gravad lax till mig.


Har sådana fantastiska vänner här nere, och det är tur det, för då kommer jag komma ner hit med jämna mellanrum för att träffa dem. Förhoppningsvis kommer de vilja hälsa på mig oxå;)

Nä, nu ska jag mysa denna lördag med min familj. 

Kram på er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar