Milton

Milton

lördag 25 juli 2015

Semesterdag 11 och 12...Hejdå Sundsvall!

Nu har vi lämnat Sundsvall för denna gången. Det blev lite känslor när vi skulle säga hej då, men mest för Miltons skull. Att vi ifrån mamma och pappa, eller i hans fall mormor och morfar. Både jag och mamma fick tårar i ögonen. Men det är ju tur att det ändå finns Skype, då känns det inte lika långt mellan gångerna. Nu har vi landat i Hallsberg och ska stanna här till tisdag då vi åker hemmåt mot BÄSTkusten, Nu längtar vi hem!!!
 

Men för att blicka tillbaka ett par dagar...
I torsdags så mötte vi upp min gamla vän Jana som jag läste naturvetenskap med i tvåan på gymnasiet. Hon bor i Dublin sedan 15 år och är gift och har tre flickor. Sana, 10, Amel, 8 och nu lilla Leila snart 1 år.
Är så roligt och ses varje gång vi får till det, att vi båda är i Sundsvall samtidigt. Känns som vi sågs igår varje gång.


Leila är ju bara såå söt. Så lik sina systrar, en riktig blandning av dem båda.


När vi kom hem från stan så var min morbror med fru hemma hos mamma och pappa. Med sig hade de barnbarnet William. De ville hinna träffa lille Milton innan de skulle vidare upp till deras stuga vid Högakusten.

Milton är ju verkligen inte blyg så han skrattade och tyckte det var jätte roligt att leka med Evas hår och leka Tittut!

På kvällen så bjöd vi över mormor och farmor på middag. Mina fina gamla gummor :)


Det bjöds på lite bubbel innan middagen och till middag blev det fetaost biffar med potatis. Göttigt värre!


Milton gillade den här lurvfilten som min farmor sytt till mamma. Han låg och fipplade med sidenkanten och lade sitt huvud mot den och liksom myste. Så det får nog bli en sådan liten filt tror jag till Lilleman :)


Samling runt "runda bordet". Känns som vi suttit här hela veckan. Ätit, slappat och diskuterat.

 
"Hallå, är det någon hemma?"


  När vi for igår så bestämde jag med syrran att vi kunde ses längs E4:an då hon var på väg upp från Stockholm. Sagt och gjort, vi lunchade på Gävle Bro. Tror hon blev lite betuttad i sin systerson;)


När vi kom till Hallsberg så blev det mys och bus. Innan läggning så fick Milton ett litet bad i badbaljan. Ojoj vad han svätte!


Han t.o.m ställde sig upp lite grann! Greppade tag i kanten och hävde sig upp. Herre jisses, lille bebben börjar bli större :)


En vacker sommarkväll blev det och svärfar bjöd på gott grillat.


Milton vaknade vid 06 i morse men fick kliva upp med pappa. Vädret bjöd på morgonsol och skön värme.


Efter frukosten tog jag en promenad runt byggden. Så otroligt vackert landskap. 


Här trimmar Eva håret på Christian. Ja de har ju inte en tråkig utsikt. Väldans fint här!


Lilleman fick oxå vara ute i solen i sin gåstol. :)

 
Skönt häng på altanen!

Idag ska vi titta på bilar, får se om vi hittar något. Annars blir det tåget hem till Götet på tisdag.. 
"Bära bara"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar