Milton

Milton

torsdag 30 juli 2015

Kök 2015 och de första krypstegen...


Nu ska det äntligen bli av! Vi ska bygga om vårat kök framöver här. 
Igår var vi på Ikea för att bli hjälpt med våra idéer. Så nu har vi satt allt i deras planeringsverktyg. Idag tillkom mickron som inbyggd bredvid kylskåpet. 
Vi ska ha front på frys och diskmaskin, så det bli enhetligt. Det blir ett lite mer lantligt retrokök, men rostfritt och björk. Lite vitrinskåp och mkt förvaring. Schackrutigt golv i antingen grå/vitt eller gråturkos/vitt. Turkos och vitt kakel. 
Detta har vi verkligen sett fram emot, och nu längtar jag jätte mkt!


Milton var med och hade väldigt mkt att kika på. Små barn är ju väldigt intressanta numera :)

Apropå småbarn. När vi gick igenom förvaring nere på Ikea så såg vi en liten flicka i 4 års åldern som gick och snyftade. Jag gick efter och satte mig på huk och frågade om hon tappat bort sin mamma o pappa. Hon var såå ledsen och sa att hon inte hittade igen sin mamma. Mitt hjärta brast nästan för den lilla flickan. Jag sa åt henne att vi skulle leta reda på hennes mamma. Då tog hon min hand oxå gick vi för att leta. Hennes tårar rann längs hennes kinder. Jag själv höll nästan på att börja gråta för att jag tyckte så synd om henne.
Men så plötsligt så dök mamman upp, puh! Åh som hon kramade om hennes mamma <3


Idag har varit en tröttis dag. Att jag har pms gör ju inte saken bättre. Usch vilka taggar jag haft idag:(
Men vi somnade iallafall hela familjen på soffan vid 16.30 tiden idag. 


Såå underbart mysigt att få ha honom så här nära mig. Så här sov vi i 45-1 Tim. 

Igår den 28 juli tog lilleman sina första krypsteg. Så nu är det väl en tidsfråga innan jag springer efter honom ;)

Nu ska jag nana. 

Sov gott! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar